Iklan

31 March 2011

Sampai bila.....?

Rasanye dah kat 3 minggu aku kat sini...tapi tak de pun perkembangan aku rase...ye la dari segi kerja la maksud aku...masih macam mula2 aku lapor diri dulu...masih tak de jadual....masih tak de buku rekod, tak de persatuan...tak de rumah sukan...sampai aku rase aku ni macam tak diperlukan je kat sini...datang je punch card pass tu dok melangut kelangit sampai balik...tak larat dah nak sembang dengan kawan2. Naik malu la...nanti depa cakap apa pulak kat aku! datang kerja tapi tak de langsung kerja yang aku dok buat....
   Kalau setakat minggu pertama tak pe la...dok melangut ...aku boleh terima la tu...mungkin depa dalam proses nak siapkan jadual waktu untuk aku....tapi ni dah masuk 3 minggu ni...aduih hai...sampai bila la aku kena dok melangut macam ni...
Kalau dulu pi sekolah happy je...masa pun tak terasa berlalu...dengan telatah anak murid dan kawan2 dimeja kantin...tapi laaa ni..aduih ...nak pi sekolah ...hanya tuhan yang tahu...dah tak larat nak tayang muka kat sekolah ...sebab dari mula sampai hingga balik aku dok melangut tak boleh nak buat apa...LETIH....tak semangat...tapi ok gak! Kalau tak kira malu aku tak kisah la dok melangut ni...tapi hishhhh pelik plak aku rase...Bila tanya bila nak dapat jadual waktu...depa kata nanti...pass tu nanti...pass tu aku tak tanya dah la...nanti marah plak...tambah pulak dengan suasana sekolah yang sempit ni ..mana la aku anak pusing...dok dalam bilik guru pun dok kena tumpang meja orang....mana meja aku?...mana meja kosong pun tak de....meja tumpang meja orang pagi....sakit kepala SIAAAL!Habis idea aku pi masjid dari zohor sampai asar..pass tu pi minum sat...kul 6.00 pm balik sekolah...ade gak hikmah nye kut...
   Bila masa banyak sangat ni mula aku dok merapu...dok pikir yang bukan2...nak berenti pun ade...joint balik Plantation...join jadi planters balik...Argggghhhhhh! malas aku. Minggu ni dah nak habis dah keadaan masih tak berubah....Insyaaalah tengok la minggu depan macamana.....PASRAH Menanti....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails