Iklan

03 April 2011

Nak Jadik cerita...

Aku ni dah le poket tak berapa nak berada...dari dulu sampai sekarang dok macam ni selalu tiap-tiap bulan...tapi hamdulillah le cukup makan dan pakai anak bini...
Ni nak jadik cerita petang tadi 2.4.2011 ....dah le penat menadah telinga kat Kursus LADAP...dari kul 8.00 am ke pukul 2.00 pm...entah apa yang depa citer pun aku tak tau...aku dok layan 'khurafat'...dari mula kursus sampai abis...bukan citer je abis dengan bateri h/phone sekali habis....
Sampai je kat Tanjong Malim ...perghhhh...pasar malam...huih best ni...boleh la beli makanan skit...selok poket...alahai tak berapa nak ade la...tapi nasib baik kak Nab dah masukkan duit sewa rumah...fuhh lega! Boleh ambikk skit...tekan punya tekan kat ATM mesin...cantik punya dia tulih...'Permintaan anda sedang diproses....'tunggu punya tunggu...pass tu kuar pulak 'adakah anda ingin meneruskan urusniaga?' Aikkk...aku dah mula pelik...aku tekan la 'Ya'...terus pergi semak baki....lagi sekali Aikkkk! Baki dah kurang? Adehhh...tepuk dahi le aku...transaction ade tapi duit tak kuar...mampus...baki yang tinggal plak aduh sedih gilerrrr... Termenung jap..kantoi...@ terkanje...@ mangkuk. Semua aku rase....
Nak lagi terkanje..telefon khidmat pelanggan....dengan nada yang lembut je dia cakap'Urusan penyemakan akan mengambil masa 14 hari bekerja ye encik!Nahhhh ambik ko. Maknanye sempat le sampa gaji bulan ni....rase nak terjun longkang je...mana nak cekau duit...nak buat belanja bulan ni...hehishhhh tintong bakushimas betoi laaaa....kalau dok kampung boleh la kutip pucuk ubi buat sayo...sini nak daun serai pun kena beli....hishhh...sabo je la bulan ni...muka kelat...poket ketat...la aku bulan ni....dah nak jadik cerita nak macam mana ...terima je laaaa.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails