Iklan

04 April 2011

Aku pulak yang mereka cerita

Hari ni pass puas kena nak jadik cerita ...aku plak nak buat cerita. Entah le.. dari mula lagi aku memang malas sangat nak pergi kerja....kan ade buat ape pun...melangut kelangit...letih tengkok aku je...
   Yang best tu dah siap pakai baju kerja...dah sarung name tag..."ZULKIFLI" @ Cikgu Zul...tapi makin dekat ngan sekolah je hati ni rase nak marah ...tak puas hati...makin dekat lagi ...makin panas hati aku ni...aduih hai apasal entah...Last2 sampai je klinik kat tepi sekolah berenti jap...pass tu aku ambik keputusan nak cuti je la..Ambik MC...
 Masa tunggu Doktor tu macam2 benda dok masuk dalam kepala aku...mula2 kat Badiuzzaman...aku ingat kalau aku ade masa nanti aku nak pi jumpa dia la ...aku nak mintak izin kat dia nak sekeh kepala dia sampai songkok dia tercabut pass tu aku nak cabut gigi dia pakai angkup vernier (pinjam dari makmal shima) last sekali aku nak koyak telinga dia pakai pisau yang sekupang tu...baru puas hati aku.
   Pass tu aku terbayang plak muka Hajjah Rohani...kesian plak aku rase kalau nak buat macam badiuzzaman..jadik aku ingat aku nak angkat je dia pass tu campak je dari office biar patanh tulang belakang dia...biar dia merangkak..dan tiap kali nak naik office biar dia terpaksa mintak tolong ngan orang lain untuk angkat dia...supaya dia lain kali dia biasa buka mulut untuk bertanya dengan orang...sebelum buat keputusan
   Pass tu aku terbayang plak muka pegawai PPD yang tulih surat arahan perpindahan tu... aku ingat aku nak ikat kaki dan tangan dia pass tu nak bakar je dengan lighter sampai mati...buat sate...baru padan muka dia..sebab dia punya bodoh aku yang susah...Last sekali aku ingat aku nak bakar je bilik guru sekolah baru ni...biar diaorang buat yang baru...paa punya bilik guru 'sempit nak mampus'....macam lagi ni yang datang dalam kepala aku ni...
   Bank pun satu hal...orang nak bawa kuar duit...kantoi...langsung kantoi nelanja bulan ni....AKU PANAS>>>>>>
   Langkah di atur dan strategi dipasang...heheheee...aku tak biasa buat benda ni...nak berlakon pura2 sakit untuk dapat MC. Aikkk menjadik rupanye...hah dapat engkau MC...melompat2 kuar klinik..gi jalan-jalan ngan ummie pass tu balik tidoq....
   Dulu tak rajin aku buat benda ni..sakit2 skit pun tak pe aku pergi gak kerja tapi laaaa ni....memang liat betul la pergi...macam ade batu kat atas bahu aku bila nak pergi kerja tempat baru ni...Esok la plak macamnae aku nak ponteng ni...ingat apply cuti je la.....Mampus la tahun ni...apa2 hal aku jamin petang ni aku bahagia sebab tak perlu lagi aku melangut ke langit....aman damai di Lembah Beringin.
  

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails