Iklan

19 March 2015

Sikit pun tak leh kurang ke?

Nasi Lemak kat kedai ni memang dah tak di nafikan memang ramai penggemarnya. Tak terkecualilah anak2 aku. Memang sedap aku tak nafikan! Tapi bagi aku ada skit la nak mengomel kat sini....Aku mula kenal nasik Lemak kat gerai ni rasanye lama dah...sejak kedai ni masih di kawasan stesen bas Tanjung Malim lagi lebih kurang awal 1990an kalau tak silap. Masa tu empunya kedai ni pun masih ada lagi. Yang ada sekarang ni ialah anak angkat Tuan Haji rasenye. Tapi memang betul seperti yang dikata oleh ramai peminat dan pelanggan setianya...RASA MASIH TETAP SAMA!
Tapi ada beberapa perkara yang buat aku kengkadang terkilan skit...
  • Tisu tak diletakkan diatas meja....hanya digantung kat tepi kaunter. Nipis nye alahai tisu....kalau pelanggan yang tak biasa memang takkan jumpa kat mana tisu....
  • Kipas - memang tak ada...walaupun kehadiran kipas akan menambah keselesaan pelanggan
  • harga tetap....- Walaupun untuk anak-anak yang aku biasa minta ialah nasik lemak tanpa sambal....Harga tetap sama...tak kira la walaupun semua nasik yang diminta adalah tanpa sambal.....
  • Kalau lepas dikira katakan RM12.20...tak pernah digenapkan kepada RM12.00 je. Dia mesti akan kira juga 20 sen tu.
Bukan aku ni nak berkira sangat...anak aku dah la makan nasik tanpa sambal...lepas kira 20 sen pun ko nak kira...apa salah bagi la diskaun skit...lagi pun aku ni bleh dikira akan singgah kat sini hampir setiap bulan...pernah masa anak aku sakit di Hospital Besar Ipoh, bila ditanya nak makan apa??? Dia boleh cakap nasik lemak Haji Din!... Aku turun ke Tanjung Malim pagi2 buta dari Ipoh semata-mata nak beli nasik kegemaran anak. Malah masa dia sakit sebelum keadaan menjadi kritikal pun pernah minta bawa makan kat Gerai Hj. Din...aku bawak je...siap dukung sebab masa tu dia dah tak larat nak jalan...Mungkin semua tu Empunya kedai tak tahu pun...tapi apa le salahnya diambilkan sedikit inisiatif untuk menghargai pelanggan walaupun dengan hanya RM0.20. Tq  Maaf Bebanyak

 Antara blog yang menceritakan .....
Nasi Lemak Haji Din is one of the most famous Nasi Lemak stalls in . Having been around for the past 40 years, I have been their loyal customer since my childhood days. Those days, they were located in a row of shops somewhere near the present bus station which has been demolished now. Today, they are located at Stall No. 18 in the Medan Selera that is right
opposite the Tanjung Malim Police Station
http://venoth.blogspot.com/2014/03/nasi-lemak-haji-din-tanjung-malim-perak.html

Gerai ini dikunjungi oleh pelbagai kaum untuk menikmati sarapan pagi dan memang menunya hanya nasi lemak set seperti diatas sahaja tanpa pilihan beraneka sambal seperti yang terdapat di lain-lain gerai..sekali lagi ana katakan istimewanya pada sambalnya dan cuma di hidang dengan telur goreng,timun dan kacang panjang...http://anajingga.blogspot.com/2013/04/nasi-lemak-haji-dintanjung-malim-perak.html

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails