Iklan

19 May 2013

Kos membunuh....

kalau nak pikkir benda nye memang macam tak penting je...tapi kalau di biarkan ..masyaalah ... sakit mata memandang, serabut kepala otak dibuatnye....RUMPUT! tu je masalah aku...kat luar rumah...dulu masa duduk kat Kuaters Kolej benda bukan masalah...ye la masa tu  team maintenance kolej yang buat, tapi la ni kena maintain sendiri...
Setakat nak potong tu tak de masalah...ramai je yang boleh potongkan...tapi upahnye..Mak aiii mahalnye...sekangkang aku je halaman rumah ni..bukan luas sangat pun macam rumah apak..Yang pasti RM40 setiap bulan aku kena bayar kat bangla ni setiap bulan...kalau 10 bulan dah cecah RM400...Nak bayar kurang...TAK BOLE LA BOSS..itu le ayat nye...tadi datang sorang lagi offer ....sanggup potong dulu...buat promosi ...KALAU BOSS Puas hati ...boss bayar la...Hah! FREE...potong le...aku ..dia pun potong le...perghhh memang cantik...macam padang golf pulak halaman aku...heheheeee....
Tapi kesian le plak dah macam ambik kesempatan...dia dah buat kerja mesti le ade upah..Itu prinsip aku la...Aku pun ambik le RM20..nak kasik upah...rase tak sanggup le plak nak FREE...lagi pun rumah dia dekat sini je...hari2hari jumpa...segan plak aku ....Selamba je dia cakap...BOSS setakat RM20 mana bole boss...sekurang2nye RM40 la boss...HUIKKKK! demand pulak dah...tak pe la macam tu aku buat muka tembok je la...tak pa la kalau tak mau!...nanti lain bulan kalau saya mau awak potong saya panggil la..ok?HUH orang nak kasi demand pulak dah...tapi sekurang2nye masalah aku untuk bulan ni selesai...! AKU NAK BELI MESIN SENDIRI!!!!!!

TAHUKAH ANDA BERKENAAN RUMPUT RUMPAI DIMALAYSIA

Jenis-jenis, nama rumput dan kegunaan juga kepentingannya kepada kehidupan kita semua.Sekurang-kurangnya kita harus mengetahui rumput apakah ? yang sesuai ditanam dihalaman rumah kita, kesesuaiannya, cara penjagaannya, nama rumputnya dan khasiatnya. Jika kita tidak ambil peduli tentang perkara ini maka kebanyakannya itu lah yang kita lihat hampir 90 peratus kawasan perumahan di Malaysia halaman rumahnya tidak sempurna daripada pengendalian rumput halaman.

Untuk itu, amatlah penting sekali pengetahuan ini. umpamanya rumput-rumput halaman yang biasa digunakan dimalaysia seperti cow gras, pearl gras dan carpet gras. ketahui lah habitat jenis-jenis rumput ini untuk memudahkan penjagaan halaman anda supaya suasana halaman rumah anda memberikan kedamaian pandangan disampin bekalan oksigen yang secukupnya kepada keluarga anda, terutamanya pengudaraan yang bersih dan segar diwaktu pagi.

Dengan ini bermakna sekaligus anda telah bertindak untuk memakmurkan alam semula jadi ini kepada tanggongjawab membekalkan udara bersih dipersekitaran



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails