Iklan

30 June 2008

Penyewa Baru Ganti En. Hasbi

Hari nie...macam biase aku pergi kerje le...naik Kancil aku...terhegeh-hegeh dari Lembah Beringin. Baru-baru ni aku buat eksperimen dengan Kancil aku...saje nak tahu kos minyak aku...aku isi penuh RM54.00 minyak...pass tu aku kosongkan meter milleage aku...start ....hasilnya ataupun responding variable aku aku dapati setiap kali aku isi penuh tangki minyak kancil ni aku dapat jalan 450 km je...Kalau sehala ...dari Lembah Beringin ke Sekolah aku ialah 44 km...darab 10 kali dapat 440 km...maknanya setiap minggu (5 hari bekerja) aku perlukan lebih kurang RM 50.00 untuk kancil.....ini dah lebih...jadiknye sebulan aku perlukan RM200.00 hanya untuk petrol Kancil + tol pergi balik RM100.00 sebulan...jumlah kos pergi balik aku kesekolah sekarang dah jadi RM300.00....banyak tu...Petang tadi Encik Hasbi call bagi tahu yang dia dah selamat pindah ke rumah baru kat jalan Ketoyong (depan Petronas)....dan alhamdulillah ade penyewa baru nak masuk kat rumah tu...kira ganti En. Hasbi n family. Penyewa baru nie tokey Nursery kat Proton City tu...dia nak sewakan rumah tu untuk pekerja dia je...okeyla...it is better to have something than nothing....kira okey je la...
Gambat tu sebenarnye aku ambik kat balai Traffik Slim River...masa teman kan anak murid aku ambik report polis mase dia accident dulu...aku bawak diaorang biase la naik kancil aku...macam-macamkomplen..itule ini le...Ahh lantaklah ape korang nak cakap...aku dah lali...memang selalu dah kena kutuk kete nie kat sekolah....ye la mentang-mentang le kete depe yang lain tu semua lawa2,baru2 aku? kete Kancil 1996 pass tu 660 pulak tu...Anyway tak kesah ...ape orang nak cakap janji aku start je dia jalan sampai rumah...rosak aku mintak orang tarik...pergi kedai panjang...baiki sikit...pass jalan balik...Happy Working!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails