Iklan

30 May 2008

BIRHDAY KAKAK KE-8


17 APRIL 1008 Genap le umur kakak yang ke-8. umumnya semua orang kat sini dah tau sebab kakak dah siap canang kat semua orang yang dia nak buat birthday party.
Petang tu ramai yang datang...jamuannya ade la sikit...Opah pun datang ...tu yang best tu. Jamuannye cume mee rebus umie je.
Nak jadik cerita masa Tok Wan dalam perjalanan pulang ke Villa di 391 satu kejadian aneh telah berlaku....Tok wan ACCIDENT le pulak...nasib baik dan alhamdullillah le semua dalam kereta tu selamat termasuk le Tina, Mak Mah (Co-pilot), Opah (kehilangan suara kerana terkejut).

Jadik kalau sesiapa yang terjumpa dengan lembaga hitam yang ade no. plate WLQ 9573 pada waktu malam ...maka percayalah itu bukan lembu tapi HANTU Lembu.....sebab masa kejadian tu menurut Mak Mah (tidak mengalami kecederaan kerana memakai tali pinggang keledar...sejak itu Mak Mah dah jadi semacam sebsb bila naik kereta je tak kira le kereta siapa selalu mengingatkan kepentingan tali pinggang keledar yang telah menyelamatkannya dari mengalami kecederaan pada malam kejadian.)lembu yang dilanggar berkemungkinan mengalami kecederaan parah kerana memandangkan kereta Tok Wan yang kemek teruk dan barang yang ditinggalkan melekat-lekat kat kereta Tok Wan.
Pengajarannya....kepada Tuan punya lembu tolong ikat lembu jangan bagi depa merayau pada waktu malam kerana boleh membahayakan orang lain. kalau nak biarkan juga lengkapkan lembu dengan lampu headlamp dan signal lamp supaya mudah dikesan oleh orang ramai.
SEKIAN TERIMA KASIH .....HAPPY BIRTHDAY KAKAK

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails