Iklan

30 May 2008

Bukit Merah the revisited

Lepas pilihanraya selesai aku pergi Bukit Merah...saje bawak budak-budak ni berjalan. kesian kat kakak bising nak berjalan sebab cuti sekolah. Pergi ni pun sebab Mak Anjang Noriah yang kasik baucer bilik...dah FREE ape lagi...check in je la.
Keputusan pilihanraya masih bermain kat kepala aku....tapi ape la yang aku boleh buat dah suara orang ramai macam tu...terima je la.
Pergi dengan KENARI...rindu betoi aku kat keta ni ...walaupun mase aku beli dulu peh...macam-macam orang kutuk...macam roti Ban la...macam mesin basuh la...macam peti ais la...macam kotak mancis la...aku tak kesah...sebab bagi aku kenari ni is my best car...tak pernah mengecewakan aku...cuma bila kena potong dan kena tinggai je...terasa dan tersentuh le jugak.

Sebelum pergi bukit Merah kami singgah kat Ipoh untuk urusan di JPJ dan KWSP. Lewat jugak kami sampai sebab urusan di JPJ mengambil mase lajugak...sebab tak faham prosedur je kalau tak gerenti cepat.
Sebab cuma dapat baucer bilik je maka jadiknya tiket masuk kena le bayor...mahal la..tak pe bukan nye hari-hari.Tapikan yang bestnye...bayar mahal2 pas tu mandi kat tempat cetek paras ibu jari...dari mula sampai habis.....
Masa balik kami ikut jalan lama dari Zoo Taiping sampai Ipoh Umie kata "jalan-jalan la....tengok jalan lama mesti best" Haah kejap je pas tu dia yang paling kuat berdengkur ....
Masa lalu kat Sungai Siput terkejut aku...dia punya jalanraya macam highway tu....tapi Samy Vellu kalah jugak....tak tau la....JUST WAIT AND SEE!!!!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails