Iklan

17 May 2018

KECUNDANGNYA PARTI KERAMAT....

FELDA TROLAK UTARA
SURUHANJAYA Pilihan Raya (SPR) mengumumkan keputusan penuh bagi kesemua 222 kerusi Parlimen selepas berakhir proses penjumlahan undi pada 4.45 pagi hari ini.

Pengerusinya Tan Sri Mohd Hashim Abdullah berkata, Barisan Nasional (BN) memperoleh 79 kerusi, PAS (18), PKR (104), DAP (9), Parti Warisan Sabah (8), Parti Solidariti Tanah Airku (1) dan Bebas(3).
Sumber:https://www.hmetro.com.my/utama/2018/05/338293/keputusan-penuh-pru-14-diumum




PADAH menimpa Parti UMNO apabila parti yang memerdekakan Tanah Melayu dan mendominasi setiap kali pilihanraya tersungkur dengan seolah tidak bermaruah pada Pilihanraya Ke 14 dibawah pimpinan anak kepada  Bapa Kemerdekaan iaitu Najib Razak.
   Bagai hilang rasa hormat...hilang rasa malu dan hilang kepercayaan oleh sekelian Rakyat bila hampir keseluruhan yang bertanding dibawah Panji BN tersungkur...dan segelintir sahaja yang terselamat dari menerima nasib yang sama....Dimana ada nama NAJIB disebut....semuanya dikatakan DUSTA dan TIPU!
Dengan rasa marah pengundi MENOLAK terus BN dari senarai undian mereka....KEBENCIAN yang tersemat diseluruh hati dan perasaan pengundi diseluruh negara...PERASAAN ini tidak dapat di semai dalam masa yang singkat!..kerana hampir seluruh rakyat seolah-olah telah menolak dan jijik mendengar nama Parti BN...Perasaan ini eolah-olah telah disemai dan bercambah sehingga menunggu masa untuk diterjemahkan dalam bentuk undi di hari pilihanraya kali ke 14 2018.
APA perasaan golongan yang selama ini menaruh harapan dan seluruh kepercayaan kepada Parti ini? Terutama yang berjuang dan yang pernah merasa perit dijajah...mealui peristiwa Hitam 13 MEI....HANCUR dan luluh hati mereka ini apabila PARTI ini telah ditolak dan hilang kepercayaan dikalangan masyarakat dan rakyat.
KEDEGILAN dan KEBODOHAN PEMIMPIN parti akhirnya menjerut  leher sendiri.SELURUH parti yang diangkat KERAMAT suatu masa dulu tersungkur....TERIMA KASIH.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails