Iklan

12 April 2015

Sokong? Betul ke?....

Sekarang ni banyak pulak orang tu dok bantai dia ni! Maka ramai la yang menyatakan sokongan...siap buat ikrar  lagi... Sebelum tu aku cuma nak ucapkan terima kasih kepada yang sudi dan berani menyatakan ketidakpuashatian terhadap apa yang berlaku sekarang ni.
    Tak salah kalau aku rase... sebab dia hanya bertanya...dan kepada yang ditujukan soalan maka apa yang susah sangat jawab je la...bentang secara terperinci... supaya apa yang menjadi tanda tanya kepada ramai orang akan jadi jelas. Bila dah jelas orang tak akan bertanya lagi dah. Semua akan tutup mulut.
   Yang bestnye ... orang yang sepatutnya menjawab tu aku tengok tak ada apa-apa pun. tapi yang dok jenis menempel kat tepi baju ni pulak yang terhegeh2 terus buat ikrar. Kalau ye pun tunggu le dia jawab jawab soalan2 tadi dulu... kemudian pikir la skit... kalau ok dan jawapan yang diberikan tu benar...sepatutnya baru le buat ikrar. 
  
Betul jugak apa yang CDet cakap...kalau dah ikrar SETIA bermakna ... depa ni merelakan apa yang berlaku... kalau betul ada yang tak betul pun depa terima je bulat2. Depa merelakan apa yang tak betul dan yang sepatutnya kalau ada yang tak betul...depa sepatutnya betulkan. Daripada tak nampak sangat akan KEBODOHAN yang ada... terus jadi jelas dan nyata KOMPOM BODOH!
   Depa yang ikrar ni sedar tak yang awak merupakan wakil kepada ramai orang... Ada ke yang melafazkan ikrar  tu datangnye dari suara ahli yang lain atau hanya selepas berbincang dengan beberapa orang je (yang jenis menempel jugak). Kalau ye datangnya keputusan untuk melafaz ikrar  tu datang dari ahli atau suara ramai....mana buktinya? Aku rasa depa ni memang ada babi disebalik cacing...Buat sesuatu bagi mengejar sesuatu....lebih jelas lagi ..depa ni semua kaki AMPU....ampu la selagi mampu...

"Ya Allah kerdilnya diri ini.. besarnya tanggungjawab seorang pemimpin. Besarnya amanah Allah kpd setiap hamba-Nya..manfaatkanlah.. sesungguhnya setiap apa yg kita lakukan di muka bumi tidak akan terlepas satu pun daripada pertimbangan Allah...

Kita akan sentiasa diuji..Bentuk ujian ada banyak...tempuhilah kerana Allah Maha Mengetahui kadar bebanan yg mampu ditanggung oleh setiap hamba-Nya. Saidina Umar berjaya mengatasi ujian kuasa, harta dan pangkat.. Semoga kita akan dapat mewarisi sifat beliau.. " Yezzaaaa TQ.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails