Iklan

25 March 2014

Berkorban sebelum menerima yang lebih baik

Masuk hari ni dah 4 hari kawasan Lembah Beringin putus 100% bekalan air. Teratak Anak pun turut terlibat dengan krisis air ni. Kami diberitahu dan dimaklumkan ini adalah kerana pemasangan paip air bagi membolehkan Lembah Beringin menerima bekalan air bersih daripada pihak SYABAS.
Adun Kuala Kubu Bharu, Lee Kee Hiong
Terima kasih yang sudi datang menjenguk...bukan nak sokong tapi dia punye komitmen as a YB memang tip top...walaupun daripada brand cap ROKET..                                              Hampir 17 tahun lembah beringin ditinggalkan oleh pemaju Lembah beringin Sdn. Bhd yang juga merupakan anak syarikat L&G.(tanpa menyempurnakan tanggungjawab sebagai pemaju), penduduk hanya bergantung kepada bekalan air mentah yang tidak dirawat dengan sempurna....memang celakalah kepada pemaju itu...
Tapi sebelum bekalan air bersih dapat dibekalkan ..kerja pemasangan paip serba sedikit mengganggu keperluan                                                                                      
Semalam masa aku terhegeh-hegeh ambik air ade pegawai dari SYABAS datang...."Ambik air bang?"....Apa punya soalan la mamat ni tanya aku...kalau dah dok usung tong air , duduk tepi paip air...tak kan seludup diesel plak...Nasib baik dia datang dengan senyuman dan menghulurkan tangan....walaupun soalan tadi boleh aku kategorikan sebagai bangang tapi senyum je la...dia cakap kat aku "Terima kasih bang...sanggup berkorban demi menerima yang lebih baik dimasa akan datang!".HUH berfalsafah pulak mamat ni... apa-apa pun cepat skit buat kerja tu...


Dialah Allah yang menciptakan, yang menjadikan, yang membentuk rupa, yang mempunyai nama-nama yang paling baik. Bertasbih kepada-Nya apa yang ada dilangit dan ada di bumi. dan Dialah Yang Maha Bijaksana.” (Qs. Al- Hasyr, 59:24)


 
Seperti kata Harun Yahya dalam salah satu bukunya, “Sebagian besar planet kita diselimuti air. Samudra dan laut menempati ¾ bagian permukaan bumi, sementara pada daratan sendiri terdapat sungai dan danau yang tak terhitung jumlahnya.” Kenyataan itu tercipta bukan secara kebetulan, tetapi kerana  Allah memiliki maksud dan tujuan penting bagi kehidupan. Terima Kasih.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails