Iklan

14 June 2007

FUTURE PLANNING





So....bulan Julai dah nak datang ...tinggal beberapa hari je lagi. Bagi kakitangan awam yang lain mungkin bulan Julai 2007 ni merupakan bulan yang amat indah sekali sebab Semakan Pendapatan oleh pihak kerajaan akan mula mula dibayar...dalam kata lain NAIK GAJI!!!!. Ade yang dapat 25% dan 15% dan banyak lagi....aku sepatutnya dapat 15% kenaikan tapi dalam bulan yang sama rumah dah mula kena bayar pae lagi HUUAH!!!! Tak merasa la....jawabnye. Tapi gaji aku kurang sikit je la...dari sekarang itule pulak hikmahnye...



Oleh itu aku sebagai manusia biasa kan...kan mula le pasang angan-angan....yang aku berharap sangat supaya ia akan jadi kenyataan suatu hari nanti iaitu nak memiliki kereta yang lebih besar sikit daripada sekarang....bukan dah banyak sangat duit tapi mase dah berlalu kereta yang ade dah mula terasa sempitnya...terutama ketika nak pergi trip dengan famili....kalau ikut aku Kenari tu dah memadai ....tapi kesian le pulak kat Umie dan anak-anak yang bersempit setiap kali pergi berjalan. contohnya masa balik dari IKEA hari tu kesian kat umie dan kakak serta adek yang terpaksa share satu kerusi.... tapi aku ni bernasib baik gak dapat famili yang memahami .....thank you mie...




Masa balik dari IKEA tu kalau boleh aku nak pecut laju-laju supaya cepat sampai...kesian umie...tapi ye la dah Kenari ...nak buat macam mane....pelan-pelan je la....nasib baik tak ade masalah masa dalam perjalanan Risau nye aku mase tu tak tau nak kata...macamane....




Umie kata ambik Waja dah la...tapi entah la aku dengan Waja? Tak masuk kut....kotak-kotak gitu...alahai macam zaman P.Ramlee le pulak .....yang aku tunggu sebenarnya ialah GEN 2 Sedan...tu yang dalam gambar kat atas tu.....Harap-harap murah le sikit dari Waja....aku pun bukannya nak mampu sangat nak bayar mahal-mahal monthly...sebab kos aku pergi kerja sekarang ni aku rasa PEH! teralu membebankan....tahun depan lagi la...TOL SUdah NAIK!!! Allahhuakbar tak tau la cane lepas ni....Yang pasti Gen 2 Sedan tu kalau berpatutan nanti dan semua dah clear(Rumah dah ade orang sewa).....Insyaalah kut....Umie dan anak-anak same-same la kita berdoa supaya kita dimurahi rezeki dan panjang umur......1818181818181818

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails