Iklan

07 May 2013

Apa-apa je la....tapi aku tetap macamni

Selesai jugak akhirnye...semua dah tahu keputusan...ade yang puas hati dan ade yang tak...Itu le manusia memanjang tak puas hati, ade je yang tak kena...Baru umum malam tadi...pagi ni dah timbul cerita..sana tipu, sini tipu...yang pasti aku aku yang nganga...tak tau pa..tidoq je tau...ye la depa maklumat laju kut...semua hujung jari je...aku apa ada...dah kerja pun pencacai je.
   Tapi yang best nye masa persidangan pagi tadi....orang yang mengundi di Kedah la...ahli sidang meja kopi dah tak caya dah ...sebab disyaki cakap lain , pangkah lain....hehehe..kalau tak ..tak kan kalah. Lepas tu ade yang tunjuk jari..."ni dakwat dah hilang ...apa la... kata kekal sampai seminggu!"...Woihhh! hang buat camana sampai hilang ...clear habis ni....! Aku cuci pakai pencuci pinggan je..terus .hilang
woooo...Pengajarannye...."USAHA ADALAH TANGGA KEJAYAAN" seorang ahli sidang menjawab" Kerusi yang hang duduk tu kalau diusahakan untuk pecah ...kejap je tahannye...tapi kalau digunakan macam biasa mesti tahan lama".....Aku cuma kata "Ooooo ya tak ye jugak....Sambung lagi..."  tengok jari aku...elok je dakwat dia"....Aku cuma kata "Ooooo aah la...." Tu jari orang tak semayang tu..tu sebab .tak kan tak luntur sikit pun...Hahahaaaa....kantoi !
   Lepas tu timbul plak perkataan 'Racist'.... ok! nampaknye pasai tu semua dok setuju...yang sokong tu pun setuju, yang sokong ni pun setuju....macam2 fakta la dok depa bincang..aku cuma angguk je la ...pass tu semua dok bangun pi jaga peksa...tinggal le aku sipencacai ni...
Masa dok sorang2 terpikir le plak dek kepala aku ni ...Apa sebenar yang membuatkan depa mempunyai haluan yang berbeza?...dan Apa yang aku harap bila dah terdesak nanti kedua-dua pihak dapat bersatu...dan yang sebenarnya dalam perjuangan yang berbeza...depa ni masih sayangkan negara ni...cuma pemimpin yang berlainan pendapat dan berbeza fahaman politik  itulah yang memisahkan depa-depa ni...Sekian.tq

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails