Iklan

20 August 2011

Ubah hangin ...baca komik plak...!


Tadi lepas beli barang raya ...round2 kat kedai buku jumpa plak buku ABE ni...memamng klasik ni...masa dolu2 dalam majalah ujang...tengok2...Oooo koleksi...boleh gak la. apa le salahnye baca buku lain plak kali ni..
Judul : ABe (1995)

Penulis : Ibrahim Anon  ( Ujang)
Pelukis : Shaari Sulong (Aie)
Terbitan : Kharisma Publication.
ABe merupakan hasil karya kolaborasi kartunis Ujang dan Aie. Ujang cukup dikenali dengan karya-karya yang berkesan dan menarik. Pilihan Aie sebagai pelukis bagi karya ABe merupakan pilhan yang tepat dan menjadikan ianya sebuah karya kolaborasi yang cukup berjaya. 
 
Kebolehan luarbiasa Aie ialah beliau mampu menjelmakan koleksi ABe ini dalam bentuk Visual yang begitu halus, Sehinggakan pembaca dapat menyelami jalan ceritanya dan merasai setiap peristiwa yang digambarkan. Tidak dinafikan bahawa Koleksi ABe ini turut berjaya mengangkat nama Aie sebaris dengan kartunis ternama Malaysia.

ABe merupakan salah sentuhan kolaborasi Ujang dan Aie yang mantap dan berkualiti setelah karya solo terdahulunya seperti JIBAM, Aku Budak Minang, Aca. Kehebatan gabungan kedua-dua kartunis ini masih belum dapat ditandingi.

Tahniah Buat Aie dan Ujang!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails